Škoda Fabie, Škoda Fabia

Nový vůz Škoda Fabia byl oficiálně představen na 58. autosalonu ve Frankfurtu 14. září 1999. Nenahradil žádný z dosavadních modelů automobilky, ale rozšířil její modelovou nabídku. Od prvního pohledu bylo zřejmé, že si získá sympatie atraktivním designem, poměrem ceny k užitné hodnotě a vysokou úrovní aktivní i pasivní bezpečnosti. Zkoušky ukázaly, že ve své třídě patří k tomu nejlepšímu, co trh nabízí.

Na českém trhu se Fabia objevila 4. prosince 1999. Vůz je v mnoha ohledech pokrokový, brzy se stal oblíbeným vozem doma i v zahraničí. V roce 2000 se představila karosářská verze Combi a v roce 2001 varianta Sedan. V létě 2004 se začala prodávat také sportovní varianta RS. Od 9. srpna 2004 se vyrábí modernizované provedení (facelift), na první pohled rozpoznatelné podle nového předního nárazníku s kulatými mlhovkami, na zadních lampách se objevilo pověstné C, na zadních sedadlech přibyla třetí opěrka hlavy, nový volant z druhé generace Octavie, nové potahové látky a jiné drobnosti. Výroba hatchbacku byla ukončena 13. dubna 2007.

Světová premiéra Fabie druhé generace se uskutečnila 6. března 2007 na Ženevském autosalonu.

Modelová řada Škoda Fabia nabízí zákazníkům dvě karosářské verze - prostorné a elegantní kombi a klasický sedan. Výhodný poměr ceny
a užitné hodnoty činí z Fabie tu nejlepší možnou volbu pro široké spektrum zájemců
o koupi nového vozu, ať již se rozhodují pro kteroukoli karosářskou verzi.

Špičková kvalita výroby, nejmodernější technologie, inteligentní elektronika a nejkvalitnější materiály jsou u Fabie stejně samozřejmé jako perfektní jízdní vlastnosti,
či mimořádná úroveň bezpečnosti
a spolehlivosti.

Exteriér Škoda Fabia:

Originálním designem Fabia Combi dokazuje, že vůz této kategorie nemusí být jenom praktický, ale přesvědčí Vás i nevšedními ladnými tvary. Fabia Combi přitom nabízí i nadprůměrný vnitřní prostor, pocit bezpečí a pohodlí.

Zvlášť příznivý je u této verze poměr ceny a užitné hodnoty. Kromě velkorysé nabídky prostoru pro posádku, se totiž pod originálním roletovým krytem v zadní části, do kterého konstruktéři umístili i praktickou odkládací schránku na deštník, nachází obrovský zavazadlový prostor o objemu 426 litrů, který je možné sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1225 litrů!

Klasické tříprostorové uspořádání dodává modelu Fabia Sedan charakter tradiční limuzíny a ocení jej zejména ti zájemci o nový vůz, kteří upřednostňují tyto tradiční tvary karoserie a oceňují oddělený a uzavřený zavazadlový prostor.

Design 4232 mm dlouhého Sedanu (sdílí společnou platformu s verzí Combi) se vyznačuje klínovitou boční linií s mírně zvýšenou zádí a originálně tvarovanou hranou víka kufru tvořícího stylizovaný spoiler. Zavazadlovým prostorem o objemu 438 litrů může Sedan směle konkurovat i některým vozům vyšší třídy.

Interiér Škoda Fabia:

Dominantním prvkem interiéru je přístrojová deska s novým ergonomicky tvarovaným volantem. Vyrobena je z vysoce kvalitních materiálů technologií Slush, obvyklou spíše u vozů vyšších tříd. Použité materiály jsou díky této technologii měkké a příjemné na dotek, ale zároveň také odolné proti poškození.

Horní část přístrojové desky je vždy vyvedena v černé Onyxové barvě. Řidičův zrak tak není namáhán odrazy přístrojové desky v čelním skle. Barvu spodní části lze již od verze Classic kombinovat s barvou zvolených potahů tak, aby vše odpovídalo Vašemu vkusu.

Na velkých, anatomicky tvarovaných sedadlech nové generace, se budete cítit pohodlně i po dlouhé cestě. Zejména přední sedadla poskytují velmi dobré boční držení trupu a od verze Classic je dokonce sedadlo řidiče výškově nastavitelné.

V každé výbavové verzi můžete vybírat z množství barevných variant kvalitních potahových látek, pro náročné je ve verzi Elegance k dispozici luxusní kožený interiér Fleret.

Zdroje informací: wikipedia, Škoda auto


Pro dlouhou chvíli

Hry GoodGame Empire 1001Hry Superhry Hry online Webgames Hry online hry Webhry Jojohry



© Copyright 2008-2017 Chybicka.cz - sizzling